Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 28 april 2010

Vändningen

Tänk ena dagen är allt nattsvart och botten. Sen sover man på
saken och hittar på nå annat ett tag och så
ser man ljuset igen!!
Vi skulle tapetsera en fond vägg och måla de 3 andra
väggarna vita i Novas rum. Men för att inte behöva göra
om spacklingen, som inte blev helt perfekt, så har vi
bestämt oss för att tapetsera alla väggarna.
Hittade en rulle vit tapet i källaren, som blev över sedan
vi rustade tv-rummet,
så vi behöver bara köpa till 2 rullar så löser det sig.
Jag rensade tankarn i dag med loppis, vad annars!
Har åkt några gånger till ett ställe i grannkommunen, de har
bara öppet några timmar, 3 dagar i veckan. Men jag har
aldrig varit en onsdag.
Har hört att då brukar det vara kö in och det stämde! Helt sjukt att
behöva köa för att gå på loppis. Folk va som tokiga!
Det fanns verkligen mycket att fynda må jag säga.

Hittade tallrikar, bestik, en skål och muggar att ha ute i stugan för
summan av 29kr. Inte illa tycker jag.
Denna charmiga mjölbytta......

.....och dessa lampor.
Skärmen var lite fläckig så den får jag nog tyvärr
byta ut. Dessa två fyndade jag
tillsammans för 42kr .
Det blev även en stoooor silverbricka (kan
man ju inte ha för många av) lite planteringskrukor
till mina chiliplantor och lite annat smått och gott.
Är mycket nöjd med mina fynd.
Min sambo tyckte också de var bra, men han
undrade om man alltid var tvungen att
handla nåt när man åkte på loppis!
Ja vad svarar man på det?

Nu är det bara och kämpa på så är nog rusten
snart klar och vi får vila. (tills nästa idé kommer)

Kram Camilla

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails