Live every moment, laugh every day, love beyond words

måndag 12 juli 2010

Loppisliv

Tänk på sommaren är det så mycket roligare och gå på loppis.
Det dyker upp små ställen lite var stans, och man kan göra
riktigt bra fynd.

De stället jag var till igår var i en trädgård i ett bostadsområde.
Hon hade fyllt garaget, lekstugan, bodarna och hade bord
utplacerade lite här och där. Hon hade mycket saker, men i mina
ögon var hon lite dyr. Hon hade ett glas på fot i typ silver,
liknande de två jag redan har, som jag blev sugen på.
Men hon ville ha 130kr för den!!
Mina har kostat 15 och 25 kr!! Så neeej tack.

Det andra stället hade inte öppnat när vi kom men jag kände igen
det och visste att de mest sålde ett stort lager av tapetrullar så vi
åkte hemåt istället. Nöjd med dagen ändå.

Har inte blivit massor av saker inhandlat på sista tiden fast jag
varit runt på en hel del loppisar. Man har blivit lite mera kräsen
och vet vad man letar efter.

Det här är några saker som följt med hem sista tiden som jag inte
hunnit visa förrut.

En pillerburk som jag köpte för en vecka sedan.
6 söta assietter köptes i fredags, kommer passa bra till sommarens fika.

Såskannan hittade jag igår och blev väldigt förtjust i den på engång.
Kram Camilla

2 kommentarer:

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Tack för din hälsning hos mig :)

Håller med om att loppisar ska vara billiga. Liksom det som är grejen.
Just nu är jag inne i en "porslinsperiod". Gillar verkligen dina assietter. Och så vacker spegeln blev!

Ha en fin dag! Kram Milla

Unknown sa...

Aaaa, titta vad fina saker du hittat! Och spegeln blev ju sååååå snygg - helt avis!!
Att ta med mannen på loppis är som att gå på glödande kol och då gör jag hellre det sistnämnda flera gånger om. Han är inte lika förtjust i sakletandet som jag är, mamma är mycket bättre kandidat för det uppdraget men idag var hon snäll och plockade med sonen ut till Nybrostrandsbadet eller vad det nu hette.
Så nu softar vi andra tre hemma i tysthet :) Kan behövas det med.

Ja, dynorna ja! Jag har sälla tur med sånt där, men jag skickade iväg mannen och sa 6st!! Han kom hem med 6 st och berättade att det endast fanns 7 kvar när han kom - lycka!!

Varmt, är det verkligen! Önskar att vi kunde sova ute i trappan istället - där är det minsann svalt. Har tom haft öppet ytterdörren bara för att dra in lite svalka och få tvärdrag, men det känns ändå lite olustigt att ha dörren på vid gavel när alla går förbi i grannlägenheterna.

Ta hand om er och försmäkta inte i värmen!
Stor kram!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails