Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 1 september 2010

Ny månad...

...september, nu är hösten här. Tänkt att jag varje år
säger: vart tog sommaren vägen? Jag som är mammaledig
och har njutit av HELA sommaren hemma!
Hmm... ja nu är det iallafall bara och acceptera
att hösten är här.

Igår planterade jag nya blommor ute, som klarar höstväder.
Hittade den här stora bollkryssen för 20kr på Ica, den var
lite törstig och hängig. Men en stor zinkhink, ny jord och en
massa vatten borde råda bot på det.

Härligt färgstark, krispig kål i oket på garageväggen.
Ljung och silverek i mina stora krukor på framsidan, men kunde
bara inte göra mig av med min snöflinga. Den blommar
helt fantastiskt fortfarande så den får vara kvar så länge den är fin.

Inne planterade jag ihop två små plättar i min fina loppade terrin.
Har hittat till många bloggar där ni är så duktiga och pysslar och
säljer en del. Den här canvas tavlan har jag beställt av duktiga
Ellinor, klicka här så kommer ni till hennes pysselblogg.
Massor av fint!
Idag är det verkligen superfint höstväder. Solen skiner, dagg i
gräset, fina färger och det luktar svamp i skogen.
Hittade 2 stora gula kantareller precis här uppe i skogen
ovanför huset när jag skulle fota lite i morse.
Har städat lite på bloggen, gjort den "höstig".
Ha en superskön onsdag, nu ska jag steka kantarellerna och
lägga på smörgås :)

Kram Camilla

3 kommentarer:

Unknown sa...

20 spänn, vilket kap! Jättefin X och jättefint med plättarna i terrinen.

Kram Catta

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt fynd med blomman. Jag har inte heller kunnat kasta min snöflinga än, den blommar så fint.

Fina höstdekorationer

Kram

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Hej!
Verkligen billigt för den vackra blomman.
Vad fint du gjort med alla höstblomster.

Ha en bra dag! Kram Milla

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails