Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 13 oktober 2010

Blått & vitt

Gjorde ju ett stilleben i måndags för och pigga upp mig lite. Kom att
tänka på att våran fina kaffeservis står gömd i ett skåp så det fick komma
fram.

Fint och ha den framme. Koppar, fat, mjölkkannan och socker
skålen tillammans med skedar, några linneservetter och ljus.

Blev riktigt fint stilleben på matbordet i vardagsrummet tillsammans med
mina plättar i min loppade terrin.

Servisen heter Blå blomster från Royal Copenhagen.

Linneservetter och servettringar är arvegods.



Korgen, ljusstakarna och kakspaden är loppisfynd.


Jättefina blommor och detaljer.


Har fått en utmaning ifrån Ias corner som jag kommer presentera
lite senare när jag fnulat lite på svaren :) ♥♥


5 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint stilleben och jättefin servis. Blått och vitt är en favorit.
Kram

LOTTAS HOME sa...

Sååå fint!
Håller med om att blått & vitt verkligen är en favorit som håller.
Önskar dig en fin dag!
Kram Lotta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den servisen är jättefin! En riktig pärla! Mina föräldrar har den och det är sån kvalitet på porslinet... Nu låter jag som en riktig försäljare... hihi
Kram
Marie

Unknown sa...

Vilket fint arrangemang du ordnat på bordet. Tänk vad mycke fint man kan göra av sakerna som står i skåpet.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilket fint stilleben! Blått o vitt är så fint. Kul att ha porslinet framme istället för bortgömt i skåp!

Kram från Australien♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails