Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 18 november 2010

Mersmak

Hej här är mitt julpiff "so far". Kan säga att det jag gjorde igår kväll gav
mersmak så idag har jag fortsatt :) Inget rött dock, det känns lite
för tidigt. Nog för att jag inte brukar ha så mycket av rött i allafall
men det väntar jag lite till med.

Flera minigranar har kommit in.
På bordet på min bricka tillsammans med lite ljus och kottar.

På skänken i köket i en loppad silverkanna. Lite kottar och julgranskulor
i fattigmanssilver på en bricka.

I vardagsrummet hamnade en minigran på min ljusbricka.

På bordet så blev det kulor i en stor glasskål i svart, vitt och fattigmanssilver.
Mina plättar i luften har växt så de knakar, de hänger ner på bordet nu.
Planterad i en loppad terrin, såå snyggt tycker jag.

I fönstret blev de också en minigran. Lampan är ett loppisfynd för
24 kr som jag sen bytt skärm på. Den fick komma hit från sovrummet
igår. Tyckte den va för stor i det lilla fönstret och passade mycket
bättre i vardagsrummets stora fönster. Jag flyttade om rätt många saker igår :)

Sen kom mina lite juliga kökshanddukar fram också. Annars brukar
jag ha blå/vita handdukar i köket för det mesta.

Den här ljuskonen kom också fram, den ger ett så mysigt sken i köket.
Den är ju inte så julig kanske men jag har den bara framme till jul.
Ja de va allt för nu, men nu kliar det i fingrarna och fortsätta!
Har ni plockat fram nåt än?

4 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Va fint du gör! =)
Jag håller mig ett tag till. 1 vecka eller så.
Vad fint det var att ha små kulor i en fin glasskål!

Ha det bra vännen!
Kram Jenny

Vikeskärs hem och vardag sa...

Här är det pyntat med hyacinter ljus och stjärnor. Men mer pynt kommer med tiden.
Fint du har gjort.
Kraam

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt du har gjort. Jag känner också att det är lite för tidigt för det röda, men mina älsklingar ( Maileg ) fick komma fram. Det är nog förresten det enda röda jag har också

Kram

Lilla gårdshuset sa...

Hello:)!

Googla på snow effect så finner du snö på bloggen.

Kramis/Heléne

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails