Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 9 november 2010

Projekt på g.

Hej här snöar det för fullt och jag känner att vintern är nog snart här.

Igår bar det av till Ikea, vi har nämligen startat ett projekt i källaren.

Vårat enplanshus har även en källare, så 110 + 110 kvm har vi totalt.
Där nere har vi tvrum, gym, hobbyrum till H, tvättstuga, allrum och en
liten matkällare. Men problemet är att vi inte har något förråd eller vind.
Så nu är ena väggen i tvättstugan full av kartonger och div prylar. Och så
hade jag proppat matkällaren full också!!

Vi bestämde oss för att ta ena kortväggen i gymmet som förvaring och
sätta en skena i taket med tyg för allt så de inte syns. Det inhandlades
igår på Ikea och tillsammans med denna söta klocka som fick stå i Novas rum.

4 blockljus till min adventsljusstake och jättefina muffinsformar, allt från Ikea.

I matkällaren har vi nu rivit ut allt, ser ut som en tromb har dragit fram
där nere. Vi har målat golv, väggar och tak.
Blev så fräscht, innan va de gulnande väggar och grönt fläckigt golv.
Nu håller jag på och plockar in allt som ska vara i en matkällare och endast det.
Bilder kommer.
Ska iväg och handla tyg för jag hittade inget igår på Ikea som jag ville ha.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att få lite ordning och reda i källaren, skulle jag oxå verkligen behöva men men samlar istället bara på mig mera skrot.
Vilka söta muffinsformar, fanns dom på IKEA?
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Jejje sa...

fina muffinsformar,jag har också köpt dom.Många fina saker på bloggen din/jejje

Villa Vinkelhaken sa...

Ja nu är nog vintern här. Även om jag kännr att snön kunde väntat ett tag. Men jag var på en handelsträdgård som har inredning här i stan och dom höll på att plocka upp en massa julsaker idag. Så jag börjar få lite julfeeling nu. =)

Fin klocka. Har du köpt den på IKEA?!

Ha det fint!
Kram Jenny

Madame Vit sa...

Köpte också de formarna, är toppen att baka med. Gjorde muffins igår, helt perfekta =)
Vad spännande projekt ni har framför er =) Ska bli skoj att se vägen dit och resultatet sen (hoppas vi får se det)

Kram Fia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails