Live every moment, laugh every day, love beyond words

måndag 17 januari 2011

Liten pall

Hej måndag och jag vabbar idag. Tråkigt med ett sjukt barn och tråkigt
då jag bara jobbat en vecka. Till råga på det så ska jag med ena hunden
till djurkliniken på eftermiddagen. Han har fått ett äckligt sår under
svansen som han inte kan låta bli......Suck......

Blev ganska förvånad här för ett tag sedan när min sambo bad mig köpa
en sak till honom på loppis!! Jo de är sant. Han ville ha en liten pall att
sitta på när han startar kaminen i källaren. Jo men absolut kan jag gå
på loppis och kolla efter det, och kanske handla lite till mig då också, hihi :)

Hittade i alla fall en liten pall härom dagen. Två lager färg och den är
färdig för att användas nu. Han blev supernöjd! Nå mer du vill att jag
ska kolla efter till dig på loppis älskling? ;)


Så då kunde jag inte låta bli att handla den här lilla vita pressglasskålen till
mig. Passar på hyllan i köket bland de andra vita sakerna.

Men shit hur halt är det inte ute nu då??!! Måste nog
ta och handla broddar, värsta tantvarningen men har inte lust och
slå ihjäl mig. De sandas ju inte direkt så bra. Nej vååår... NU tack.
Ha de gott

9 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Man slutar aldrig att förvånas. Roligt att loppis diger även åt våra män.

Köp broddar, det är verkligen olidligt halt ute

Kram Teres

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att du får hjälp med din hund.Ja att det går bra.Söt pall.Ja det är tantvarning med prio nr 1 broddar som gäller.Bara så halt.....Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

Vardag och flärd sa...

Det är säkrast att smida när järnet är varmt och det gjorde ju du. Pallen blev fin så han måste vara nöjd. Min man bad mig gå till loppis och titta efter fina spetsglas så jag ska ila dit så fort de öppnar!
Ha en fin dag!
Kram Eva

Unknown sa...

Ja du ena stunden gnäller dom att man plockar hem gammalt skräp och i nästa vill dom ha något själva ;). Som tur är gillar T det mesta jag kommer hem med men ibland tror han jag blivit galen.
Din pall blev riktigt fin, vitfärg är nästan magiskt.
Hoppas både vovven och lilla sessan blir bra snart.
Kram Ing-Britt

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Vilken fin skål du hittade:)
Jag har fått låna ett par broddar - ett måste just nu annars kan man ju inte gå ut!!
Stor Kram Annelie ♥

Vit dröm sa...

Inte ofta karln ber en att köpa nåt, särskilt inte på loppis...hihi Plötsligt händer det:)
Men bra blev det och vilken fin skål du köpte också:)
Hoppas lillan kryar på sig snart!
Kramar Anna

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad många fina inlägg du har gjort!
Och pallen blev ju superbra....

Visst är det halt, törs knappt gå ut med vovven! Fniss....

Ha en fin vecka!
Kram Therese

Vitt för själen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vitt för själen sa...

Skriver som en kratta!

Är nog lite trötter..
Men är hon sjuk igen, lillsnörpa?
Hoppas hon piggnar till snart.

Har inte tagit mig upp på vinden ännu..imorrn borde jag hinna dundra iväg ett mms på sängen..

Sådana där vita opalinskålar har jag 2 st- perfekta för barnen att ha glass i!

Kramis svägerskan <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails