Live every moment, laugh every day, love beyond words

onsdag 27 april 2011

Trasiga

Igår regnade det en skvätt på morgonen och idag är det mulet. Men det fina
vädret är visst på väg tillbaka, härligt!!

Fixade lite i min rabatt igår. Har två Höganäs krukor som har spruckit
runt om. Så jag slog av botten på dom och satte ner dessa i min rabatt. I den
minsta så planterade jag en växt. Den stora blev två halvor som jag
tryckt ner i rabatten.

Planterade en vit Luktärt som ska få klänga på rostigt armeringsnät och
sen blev det även en Solhatt som ska blommar sent. Har även en annan
rostig rund sak som jag har hittat utanför en verkstad. Allt går ju
att återanvända, eller hur?









Snart blir det mysfrukost med vännen Linda och hennes lilla son.

11 kommentarer:

Gnistra i Norr sa...

Vilket fint o smart sätt att fixa till det med den trasiga krukan.

Hoppas att du får en fin dag.

//Jeanette

Mitt Vita Björkebo sa...

Men så fiffigt!!! Jättefint oxå......Ja du ser ALLT går att återvinna på något sett!!! Jättefin plantering du har där....så fint med dom rostiga inslagen!!!
ha en skön onsdag....
Kram ANNA

Vit dröm sa...

Vad fint det blev! Hoppas du får en mysig frukost med din vän!
Kram Anna

Liza sa...

Så fiffigt med krukorna!
Jag gillar när det är lite gamla o slitna saker i trädgården!

Ha en mysig frukoststund!

Kram Liza

Unknown sa...

Snyggt!! Du är verkligen påhittig! Det hade nog aldrig jag kommit på *fniss*

Hoppas påsken har varit härlig? Här har vi försökt vara utomhus så mycket vi bara kunnat, men sambon har jobbat natt hela påsken så ja, lite ensamt har det ju varit...

Jag har en ny tävling i blogg, om du vill vara med :)
Stoooora kramar och ta hand om er, vännen!

Unknown sa...

Oooo, mycket bra blandning av te!! Jag skulle absolut köpa den! :) Bra att ha bjudte hemma, det måste man ha :) Och honungen kan man ju baka med om man vill!

Stoora kramen!

Villa Vinkelhaken sa...

Vad fint det blev med krukan sådär! =)

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Unknown sa...

Du är allt bra påhittig. Trasiga krukor har jag sett men den där rostiga mojängen var riktigt fiffigt. Det hade jag aldrig kommit på, skitsnyggt...!
Ha de så bra, kram Ing-Britt

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Kalas med krukan!
Å rost är vackert!'
Kram Mimmi

Svarta tassar i vit soffa sa...

Visst går nästan allt att återanvända :)
Riktigt tjusigt... och armeringsnät är verkligen så fint.
Kram
Jenny

jessikan sa...

Smart med kruset och så snyggt!!

Jo min man älskar mej han med :) men han har en sån där kropp som aldrig blir sliten och han väger väl som jag men är bra längre så jag blir liksom som en elefant när jag tex ska skoja till det och brottas med honom eller göra annat som man gör med sin man (hmmmm). Jaja, miniproblem egentligen, jag vet :)

Kramen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails