Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 30 juni 2011

Lavendel

Hej där ute i sommarhettan. Uj va varmt vi har haft idag.

Har ju inte haft lavendel i trädgården förut men i år har jag planterat
dessa väldoftande blommor både i min stora rabatt och flera runt clematisen.
I morse plockade jag in min första bukett. Har fått upp en liten hörnhylla i
gästrummet som fått av svärfars sambo. Där håller på och piffar lite
så där fick den ligga.



Har även målat klart min fåtölj idag men håller på och flyttar runt den. Vet
inte riktigt vart jag vill ha den..... hmmm... vilket dilemma va :)

4 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Nu doftar det gott hos er antar jag. Lavendel har jag hängandes på toaletterna här hemma. När jag ropar in gamla möbler och målar dem brukar jag även slänga in en kvist där med för att få bort den unkna doften.

Vart möblerna ska stå vet jag egentligen aldrig. Det kanske är därför jag möblerar om så ofta också

Kram Teres

Unknown sa...

Jag brukar ha lavendel framför rosbuskarna men tyvärr blev det inte så iår. De luktar så ljuvligt.
Fin liten hörnhylla du fått.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

millandante sa...

Lavendel är så underbart! Både till utseende och doft!:)

Så tråkigt med Novas ben... hoppas tabletterna hjälper nu!

Kram Milla

Svarta tassar i vit soffa sa...

Lavendel luktar så gott! :)
Brukar också göra som Lantligt i Smultronbacken när jag fyndar gamla möbler. Tar bort den unkna doften direkt.
Kram
Jenny

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails