Live every moment, laugh every day, love beyond words

söndag 9 oktober 2011

Blomma

Hej om de va energi och fart på mig igår så är det tvärsom idag. Vaknade
täppt i näsan och lite mosig. Har sen mest nyst och snorat idag. Varit iväg
och handlat lite mat, ätit och sovit. Ja det är vad jag har orkat med idag.
Tur att jag fixade så mycket igår då :)

Igår kväll när vi var och åt hos svärmor med Hs syskon så fick vi en
vi-tänker-på-er blomma. Åhh va lätt man har till tårar nu.

Men jag behöver er hjälp. Hur sköter jag denna fina cyklamen?!
Ge mig plättar i luften eller hjärtan på tråd, de klarar jag men dessa
brukar jag ha ihjäl på en veckan. Så tips mottages gärna.




Hoppas ni har en mysig söndag.

Ps har svårt att kommentera hos vissa av er som har en hel sida
som kommentarsfält. De som bytt till Pop-up fönster går de bra hos.
Hur har ni de?

10 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mina tips är att ha den så nära ett fönster som möjligt, isbitar i jorden då och då.
Lycka till!
Kram

Anonym sa...

Jag har inget tips, men den var fin...

Kram Birgitta

Handgjorda drömmar sa...

Fick en sådan av svärmor - och jag kan bara hålla med - SVÅR!! Tycker den ligger ner för jämnan när jag själv tycker jag vattnat den nyligen... Lycka till!

Jag har ändrat till pop-up nu, för jag fick veta att det varit svårt att kommentera på min sida..

Önskar dig en bra söndag, trots snuva.. :)
All lycka till Nova!
Kram Marie

Unknown sa...

Hejsan Camilla!
Cyklamen är en svår blomma som gillar att stå svalt och vattnas underifrån.
Så tråkigt att du blivit förkyld. Skickar med en krya på dig kram.
Ing-Britt

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Hej svejs!
Vilken fin cyklamen ni fått!
Jag är urkass på dem, men brukar ställa dem i en vatten en stund när de börjat hänga.
Oftast reser de sig igen...;-)

Kram Annica

Helena - ullvi32 sa...

Jag är kass på blommor, jag har dom så länge som möjligt, kastar och köper nya. Mindre ekonomiskt men trevligare än inga blommor alls, haha :)
KOmmentera har fungerat sisådär, bättre nu (antar att fler och fler har sett över sina inställningar)
Ha en fin vecka, kram Helena

Liza sa...

Vilken fin blomma!
Förstår att det är lite kämpigt just nu... ♥

Är inte så bra på dom men ljust o svalt verkar dom tycka om!

Stor KRAM Liza

Lantligt i smultronbacken sa...

Hoppas du kryar på dig snart. Skönt med en lugn vilodag. Söndag är ju ändå vilardag, ni hann ju så mkt igår.

Cyklamen är en blomma som inte trivs hos oss tyvärr. VI har för varmt och torr luft. Den vill inte stå ovanför ett element som gassar värme, men stå ljust vill den. Den tycker inte om att få vatten på blad och blommor heller, helst endast på jorden. Får inte torka ut men inte heller vara blöt, svår blomma.
Hoppas du lyckas med den. Min mamma lyckas och hon springer och småskvättar hela tiden;)

Kram Teres

Det Vita Drömhuset sa...

Åh, den blomman kan jag inget om, inte många andra heller, för den delen. E inte många jag kan hålla liv i! :) Förutom hjärtan på tråd då. :)

Tråkigt att du e sjuk, skickar *kryapådigkramar* :)

Fint i sovrummet, gillar verkligen dörren som sänggavel!

Kram Åse

freddesvitahem sa...

Åh Dessa är fina blommor, men inget jag köper själv. När jag väl får så gör jag så gott jag kan.
Svalt och vatten underifrån, då håller mina ett rätt bra tag.

Lycka till
Kramis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails