Live every moment, laugh every day, love beyond words

fredag 30 december 2011

Pastell

Jaha nu har julhelgen varit och snart är det nytt år igen, shit va fort det går!

Adventsstaken rök redan efter 4e advent och min röda amaryllis är inne på
sista dagarna. Granen får faktiskt stå för den är så underbart fin än och den
har inte börjat barra heller. Den brukar annars åka ut genom dörren
direkt efter att annandag jul varit.

Fick första nummret för 2012 av D&T och blev otroligt sugen på pastellfärger
så när jag var och shoppade i tisdags så kunde jag inte motstå en rosa
skärbräda i porslin och den lilla skålen från IB Laursen. Åhh nu längtar jag
efter krispiga tulpaner och nya blommor till fönstrena. Till fågelkvitter och
solstrålar. Hmm ja lite tokig är jag nog för det är ju långt kvar tills dess men
man kan ju få drömma lite :)



Kunde inte motstå några rosa hyacinter, den säsongen är ju också över nu.

5 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Hej!!
Skönt att höra att fler är urless på julen!! Granen står kvar här på nåder...barrar som tusan och har gjort det sen före julafton... Men på nyårsdagen åker den ut, fortare än kvickt!
Så underbart härligt med dina rosa detaljer, längtar också efter vår och ljus så jag håller på att bli skvatt galen...kanske lite tidigt..;)
Tack för goa kommentarer hos mig, så kul att du hittade till mig efter mitt hastiga namnbyte...

Önskar dig en riktigt fin nyårshelg!
Kramisar Anetthe

Photo by Maria sa...

Så fint med det rosa.. Jag avskydde rosa innan, men nu så börjar jag gilla det igen =) Kanske får bli ngt i den färgen hemma med vad det lider..

Julen är kvar till Tjugondedag Knut, gillar att ha jul läääänge =)

Ha ett gott slut på 2011 nu..

Kram Mia

Unknown sa...

Hejsan Camilla!
Så fint med rosa, min favoritfärg förutom baserna vitt, grått och svart.
Rosa hyasinter är för mig en vårblomma som jag gärna köper så här efter jul men aldrig innan. Riktigt snygg tillsammans med vita pärlhyasinter.
Vill tacka för all insperation du gett det gångna året och önska dig ett GOTT NYTT ÅR.
Kram Ing-Britt

Handgjorda drömmar sa...

Visst är det härligt med pastell!!
Får mig att tänka på våren :)

Jag måste erkänna... jag köpte första buketten med vita krispiga tulpaner igår...
Brukar ALLTID vänta tills granen och pyntet åkt ut, men de stod där så fint i butiken att jag bara inte kunde låta bli..
Gott nytt år Vännen!!
Kramar Marie

Vi i Villa Ville kulla sa...

Här är allt kvar än så länge !!!Ville önska dej ett gott nytt 2012 med mycket bloggande!!!!
Kramar Lotta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails