Live every moment, laugh every day, love beyond words

lördag 17 mars 2012

Fart

Tänk när mannen är i garaget, Nova på dagis och morgonpromenaden med
hundarna avklarad ja då brukar jag allt få raketfart i baken.
Allt ska göras om då.

Tvättmaskinen surrar, mat planeras och så pringer jag runt och flyttar på
saker. Nu har fågelburen kommit upp ifrån källaren och hamnat på bänken i
köket. Faten med blockljus har då fått hamna på kistan i rummet istället.
Blommor har både bytit plats och krukor med varann och sophoran står nu
i köksfönstret och hjärtan på tråd har tagit dess plats på köksbordet.
En blomma har fått en stor prisma hängandes i bågen.
Ja allt ska göras om då.
Känner ni igen er när ni har några timmar ensamma :)




Hoppas ni får en skön helg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nog känner man igen sig allt, antingen det eller oxå hamnar jag på rumpan och pekar absolut inte resa mig ;).
Ha en bra lördag, kram Ing-Britt

Det Vita Drömhuset sa...

Gomorron vännen!
Haha så är det för mig när Siri sover! (Enda gången jag inte har henne runt mig :-) Istället för att vila själv så gör jag tusen saker! :-) Allt vill man hinna! Passar på att måla, sy, släpa runt möbler m.m. Det är väl därför jag alltid är uppe (för)sent på kvällen också för då har jag ju också möjlighet att greja ifred. När det gäller maken är ju han iväg på resjobb varannan vecka så då gör jag som jag vill!!!! ;-))) Hihi...
Kram Åse

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails