Live every moment, laugh every day, love beyond words

fredag 30 mars 2012

Hmmmm....

.... stod på växtgården igår och såg att de hade pelargonsticklingar billigt.
Ja de fanns ju mårbacka också. Letade ju efter en i somras men hittade aldrig
nån affär som hade dessa fina blommor.

Hur svårt kan de va tänkte jag och slog till. Fick rådet av tjejen i kassan
att klippa av den direkt!! Men hallå tänkte jag. Ja fast då har du ju två
sticklingar.... Ja visst de kan ju funka.... Ja och så tar du bort blommorna
för de tar för mycket näring... men hallå vad blir kvar då!!??

Sagt och gjort.... så här söt var den från början... ja och så ser ni ju på de
andra bilderna hur de ser ut nu... Har jag gjort rätt? Det gjorde i allafall
lite ont i hjärtat och knipsa av blommorna. Tacksam för råd från er.



Min bricka i rummet är lite påskig med min hemma gjorda bur och ägg.

Ha nu en toppenfredag.

2 kommentarer:

Vit dröm sa...

Hej! Tror absolut att du har gjort rätt, du behöver inte oroa dig ;)
Ha en skön fredag!
Kram Anna

Det Vita Drömhuset sa...

Hej.
Ja, jag förstår att det måste gjort ont i hjärtat, jag är också vekhjärtad när det gäller att klippa i mina Mårbacka.
Nu ska jag läsa alla dina fina inlägg jag missat! :)

Kram Åse

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails