Live every moment, laugh every day, love beyond words

lördag 28 april 2012

Trädgårdsdag

Halloj där idag har det varit en trädgård-fixar-dag här hemma.
Har planterat och planterat, så härligt att känna att vi ska in i maj månad nu.
Få ordning och pyssla så det blir grönskande fint. Så här ser det ut framför
altanen nu. Satte bara i 2 vita pellisar till de lila/vita penseerna.

Vid garaget har jag byggt ett litet stenröse med några vita stenväxter.


Och när man kliver in på altanen så möter dessa rosa skönheter en. Den lilla
minirosen är underbart mörkt rosa i mitten och ljusare längre ut på bladen.
Har även tagit och samlat ihop mina murgrönakvistar som jag har fått rötter
på och satt ner här.


Hoppas ni också haft en skön lördag.
I morgon står kalas x2 på schemat. Först till Novas yngsta kusin som fyller 2 år.
Sen till pappsen min som blir 65 år. Nu ska jag ta och slå in lite paket :)


8 kommentarer:

Living by S sa...

Mmmm härliga färger du bjuder på =) Vad skoj med kalas!! Här är det rätt lugnt på den fronten just nu.
Blir så sugen på att påta i trädgården när jag ser dina växter och projekt. När vi ses nästa gång, kan inte du hjälpa mig med våran då?
Haha ja vi kör på vårhormonerna, låter vettigt =))

Kramar Fia

Anneli sa...

Så fint du gjort!

Härliga färger i de svarta krukorna.

Ha det mysigt på kalaset,
Kram Anneli

Living by S sa...

Vill ha rosbuskar, mysiga krukor med lummiga blommor =) jösses vilket bra svar jag hade hahah =))
Såg att Coop här har olivträd för 199 kr, blev allt lite sugen på det =)

Kramar

Tinis vita hem sa...

Fina planteringar, och vet du jag köpte oxå 2 vita pellisar idag och nästan likadana violer :) Har krattat i trädgården och klippt rosorna.
Önskar dig en fin söndag!
kram Tini

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med sol och värme. Ser att du också har planterat idag, men du välkomnar visst inga fler minusgrader inte;) Här kommer det nog bli minus inatt också.
Fint med alla stenarna. Jag funderar om jag på något sätt ska göra nåt stenparti i vår trädgård eller om jag ska vänta och gör det vid uteduschen senare. Den lär inte bli i år heller, inväntar häcken som ska växa mer först.

Kram Teres

Vi i Villa Ville kulla sa...

Härligt fina krukor med blommor du har planterat!!!Hoppas kalaset va kul!!Ha en fin helg !!
Kramar Lotta

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj så många fina planteringar! Jag har inte hunnit med några ännu. Men nu verkar ju värmen ha kommit så nu vill man ju verkligen sätta fingrarna i jorden;)

Kram Susanne

Unknown sa...

Så härligt du har det, hoppas nu inte kylan tar dina fina planteringar.
Ha en bra söndag, kram Ing-Britt

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails