Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 17 juli 2012

Vad blev de för färg?

Halloj

Kommer ni ihåg att jag berättade om ett pellisskott som jag tänkte slänga för de kom
aldrig nån knopp? Men så visade de sig att jag fick en knopp och nu har jag undrat
vad de skulle bli för färg på blomman.
Och nu vet jag! Svagt ljusrosa längst in och lite mörkare längre ut på bladen.
Likadan som jag redan köpt mig hahah! Allstå en Appel blossom.
Lite lång och skranglig är den visst men blomman är ju såå fin. Den står på bordet
utanför altanen tillsammans med min Austalian pink.


 Så här stor har den jag köpte blivit på kort tid, såå vackra blommor.

Har varit och klippt mig på morgonen sen var jag och Nova och hälsade på en av
mina förra arbetskamrater som sålt huset och flyttat till en gammal lägenhet på stan.
Oh my god säger jag bara. Gammal kakelugn, gammla dörrar och ett skafferi i köket.
Två våningar med gammal charm. Vind ovanför med förråd och outforskade utrymmen
där det låg gammla dörrar, stod en singer symaskin på underrede,
stora bjälkar i tak och ett högt torn längst bort av huset.
Ja de va en underbar lägenhet. Tack för visningen vännen.

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Pelargoner avskydde jag innan, men är inte sämre än jag kan ändra mig.. Så nu bor det ett gäng hemma hos mig med.. Jag är ju kass på att övervintra så det blir nya vart år istället...

Så fina dina är..

Kram Mia

Unknown sa...

Vilken tur att du inte kastade den och vilken lyckträff att det är samma som den du köpt.
Låter som en väldigt fin lägenhet din vän har fått tag i.
Ha de gott, kram Ing-Britt

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Vilken mysig upptäcktsfärd du var på hos din vän!

Kul att det blev en liten blomma tillslut!
Så söt den är!

Ha en fin kväll!

Kram Annica

Ljuvligtvitt sa...

Har du några bra tips på hur jag ska få mina pelargoner att trivas? De växer aldrig till sig, utan blir bara klenare för varje dag :( Och det är inte många som överlever ens tills en andra blommning...

Fin färg som gömde sig ;)
Det är fint med pelargoner där blomman nästan ser ut som små rosenknoppar ♥

Kram!

Det Vita Drömhuset sa...

Låter som en helt underbar lägenhet din f.d arbetskamrat flyttat till! Du fick inte fynda nåt på vinden då??? Hihihi... ;)

Fina pellisar, jag är ju också ett stort fan av dom, jag som avskydde dom förr! :)))

Duktig lillan e utan napp då! :)Hur gammal e hon nu? Min lilla har en speciell sorts napp som gör att hon får ett väldigt "öppet bett" som det heter på tandläkarspråk, så vi funderar på om hon ska få ge dom till tomten till jul.....
Då är hon ju 2 år och 7 månader. Kanske lite tidigt... (Mina stora slutade vid 2,5 år (Alex) och 3,5 år (Elise).
Vi tänkte prata med henne om att tomten kan få hennes nappar och ge till bebisar... :) Får väl se om det fungerar. :)

Kraaam Åse

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails