Live every moment, laugh every day, love beyond words

lördag 27 oktober 2012

Dukning

Hej nu står ju de flesta butiker mer eller mindre klara med sina julsaker. Hur
känner ni för det? Jag får många delade meningar och de flesta är negativa, för tidigt,
för mycket, hur orkar vi jobba i det och hur tidigt blir det nästa år då
vid midsommar eller?! Ja det är det jag får höra.
Fast jag njuter, jobbar ju i butik vilket innebär en heldel helger på jobbet och då får
jag ju njuta av jul här istället.
 
Nu står mitt bord färdigdukat på jobbet. Har inte gjort det så himla juligt än.
Det kommer att dukas om till advent och då blir det mera av jul. Är väldigt nöjd
iallafall, hade tänkt mig grått, vitt och lite svarta detaljer när jag sen helt plötsligt
kommer på mig själv hämta mera av de röda detaljerna och jag gillar det faktiskt.
Har tagit små röda bär, såna man kan ha i adventsstaken, och lagt runt besticken.
De är de små detaljerna som är så kul att fixa till :)
 
De små röda ugnsformarna högst upp på tallriken är bara sååå fina. Har även
kommit små låga vita utan handtag som jag själv är sugen på att handla.
 






 
Ovanför bordet har jag en av mina kvistar jag släpat hit och som sen blivit sprayad.
Lite svårt att fota men det blev en kul detalj över bordet.
 
Ja kika in på ICA Maxi om ni har möjlighet, det finns så mycket fint nu.
 

10 kommentarer:

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Så fint du lagat det.
Varje år kommer ju Julen till butikerna ungefär den här tiden.
Man kan tänka sej att det är tidigt men själv sitter jag ju här hemma och har börjat mina jul-planeringar redan :)
Önskar dej en fin helg.
Hälsningar från ett KYLIGT Finland
Kram Erica

Unknown sa...

Hejsan!
Jag tycker du har dukat väldigt fint och visst får det mig att vilja handla och det är väl så det ska vara i en butik.
Helt rätt att tona ner julen lite tills det är börjar på riktigt vid advent. Därimot vill jag gärna ha lite insperation redan nu :).
Ha nu en skön lördag, kram Ing-Britt

Tina sa...

Jag går nog fortfarande förbi det mesta jupyntet i butikerna men snart så. Då vaknar jag nog också...

Trevlig helg!

FruNeroLindström sa...

Nä, jag tycker det är alldeles lagom att börja nu.
Man kan behöva lite tid på sig att inspireras och hinna fundera på hur man vill ha det inför advent.
Underbar dukning och vilka otroligt söta ugnsformar, blev nog allt lite smått kär i dem.
Hoppas du får en fortsatt mysig Lördag, Kram Malin

Helena - ullvi32 sa...

Så fiiint! Vill ha allt :)
Jul nu- jo lite tidigt men inspiration är aldrig för tidigt, själva lullandet börjar jag nog med i slutet av november...
Det är farligt att handla på maxi nu, blir lätt mer än bara mat ;)
KRAM

Anonym sa...

Så tidigt är det väl inte. Det är ju advent om cirka en månad. Vissa av oss gillar ju att "jula" till det tidigt och sedan plocka bort innan nyår. Står prylarna framme i butikerna är det väl bara att välja om man vill titta eller ej. Jag tycker ni har gjort jättefint på ditt jobb och jag tittar mer än gärna :-D
Kram Grannen

Anonym sa...

Det är så härligt med vackra dukningar... du är duktig på att få till det.
Kram Birgitta

Lantligt i Smultronbacken sa...

Tjusigt.
Jag vet att många tycker att det är för tidigt MEN borde inte dessa ha vant sig vid det nu. Det är ju lika tidigt varje år och samma kommentarer varje år. Att inte de tröttnar att säga samma sak varje år:))

Kram Teres

Vikeskärs hem och ting sa...

Väldigt snyggt, och inspirerande. Kan tänka mig att det ni dukat upp säljer ni som attans av.

Igår handlade jag julsaker på Ikea, jihooo hihi. Skulle kunna sätta upp allt redan idag, men men får vänta lite bara.

Kraam

Madelene sa...

Vad fint du gör Camilla!
Tror jag ska kika in på maxi idag och se om jag hittar några fynd :)
Kram Madelene

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails