Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 8 januari 2013

Vårnytt

 Hej nya HM katalogen är här och de har verkligen lyckats pricka de jag gillar i år. Har
hittat massor av fint som jag vill klicka hem. Ja tänkte att jag ska ha de här som morot
och belöning om jag är nyttigare med maten och inte äter så himla mycket sött som det har
blivit den sista tiden. Ja jag tror allt att det kan funka för mig.
Gillar även deras heminredning, ska ta och sätta mig och kika lite närmare nu.
Vad hittar ni på idag?

Förresten var det några av er som undrar hur jag gör för att få mina orkideér att blomma om.
De står i olika fönster så vädersträck har nog inget att göra med saken. Har mina finaste i öster
och söderfönster.
Har höga krukor som smalnar av i botten, blomman når alltså inte ner i botten. Vattnar på
en skvätt vatten varje vecka. På så sätt blir det alltid vatten stående i botten och det dunstar
vilket blomman gillar då den inte kan suga vatten. Lite näring nån gång får de också.
Ja så gör jag med mina, hoppas det hjälper er.

  



7 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att du hittade lite till dig själv i H&M katalogen. Det gjorde då inte jag:) Nä, var nog inte mitt mode denna gång;) Men däremot inredningen hittade jag massor. Så det får nog klickas snart här med MEN jag har lärt mig nu att om jag väntar någon vecka så kommer erbjudandena i posten med rabatter. Man får inte vara dum.

Här hemma har det pysslats till Tyras rum.

Kram Teres

anettan sa...

Jag tyckte nog också att HM hade en del fint i den nya katalogen....ja vi får se vad det kan bli. Kram Anette

Unknown sa...

Jag har inte ens fått den katalogen än :(. Kanske är för länge sedan jag skickade efter nåt.
Men att döma av dina bilder så ser det lovande ut.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Madeleine Berglund sa...

Hej Camilla!

Ja visst är det fantastiskt, handy man we like. ;)

Idag somnade jag i soffan efter en evighetslång dag på jobbet och sen handling i mataffären. Blir alltid så trött av det. Nu har jag fått lite ny energi och har hängt upp den där vardagstvätten på tork.

Vad kul att du är en sådan hejare på orkider. Jag har fått mina att blomma om en gång. Nu har dom fått flytta ut till fönsterbrädan i trapphuset. Vi har satt upp en gardin och fönsterbräda där nämligen. :)

Kram Madeleine

Home2tiny sa...

Vågar knappt titta i katalogen, vet hur det slutar klick, klick. Mycket nytt o fint man vill ha till våren o sommaren. Kramisar Tina

Karin sa...

Hahaha, vad roligt med orkidéerna! Jag har flera stycken som blommar om gång efter gång...och jag vet inte hur jag gör egentligen :-) Men efter att ha läst ditt tips så kanske det är krukorna, höga och smala! De flesta av mina står i ett söderfönster med mycket direkt solljus (när den behagar lysa) och jag vattnar väldigt sporadiskt, en skvätt då och då, men kanske bara varannan vecka. Fina är de iallafall!
//Karin

Browneyedgirl sa...

Tänk så glad man blir när vårkatalogerna dimper ner =)
Och som du säger, i år fanns det massor med fint. Kram och ha en toppen dag

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails