Live every moment, laugh every day, love beyond words

fredag 19 april 2013

Vårtecken

Hello friday!!

Ja äntligen har jag också några vårblommor i min rabatt. Var ut i onsdags kväll och fotade
mina ljuvliga snödroppar som kommit upp. Dessa fick jag av en äldre kvinna förra sommaren.
Hon hade massor, även i sin gräsmatta så jag fick gräva upp några grupper. Nu har jag
läst mig till att när de har blommat över men ännu har gröna blad så kan man gräva upp lökarna
och dela på grupperna om man vill ha flera. De bildar nämligen nya lökar och kan sen bli
trångbodda och inte blomma så bra om man inte gör det. 

Rabatten är väl inte så värst grön och fin nu men den kommer att bli. Varje sommar köper
jag lite nya växter till den så att den ska bli grön, tät och frodig. I år står vit löjtnanshjärta
på inköpslistan, sen får vi se.





Planterade även ner krokus, pärlhyacint och kungsängslilja som jag har haft inne.


Med denna lilla söta scilla vill jag önska er en härlig fredag. Den kom Nova in med
till mig i onsdags, hade norpat den från grannens gräsmatta :)

5 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med vårtecken. Vit löjtnadshjärta blir du inte besviken på. De är underbara.

Här ploppar det upp tulpanlökar för fullt nu och jag börjar fundera hur många jag verkligen har satt ner i jorden. Men då kan jag med gott samvete plocka in en bukett sen kanske

Kram Teres

Lindas plats sa...

Underbart med vårtecken
Kram Linda

Anonym sa...

Så härligt när man börjar se lite liv i landen.
Ha en underbar helg!
Kram Birgitta

FruNeroLindström sa...

Åhhh, underbara vackra vårblommor. Inte mycket som slår dem. Bra tips om snödroppar. Vi har 1 endaste som kommit upp mitt på gräset. Så den borde ju gå gräva upp och plantera om då.
Hoppas ni får en riktigt mysig fredag. Kram Malin

anettan sa...

Vad fint, hoppas inte grannen surnar till haha. Trevlig fredagskväll. Kram Anette

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails