Live every moment, laugh every day, love beyond words

tisdag 26 november 2013

Årets adventstake

Hej pysslade ihop årets adventstake igår kväll. Men nää blev inge nöjd!
Ner i källaren i morse och rotade runt i våra jullådor. Ja där har man ju massa sparat som
ibland inte varit framme på länge. Och tur är väl de, hittade denna enkla svarta
adventslåda i plåt. Både mannen och jag hade en del sparat när vi träffades
och man kan ju inte bara kasta. Fyllde den med små julkulor i vitt och silver med
några lärkkottar och stjärnor.
 
Så nu är den på plats, väntar på att få tända första ljuset på söndag.
Vi ska bort på kryssning fredag-söndag, fira en som blir 40 i december några dagar
före jul. Detta va vad han ville.
Ett stort sällskap som åker, ska bli kul.
Så jag pyntar och pysslar idag för att allt ska bli klart tills helgen.
 


 


6 kommentarer:

Villa Ell sa...

hihi imorse när jag åkte till jobbet så pratade dom på radion om vad man behåller när man flyttar ihop, och man kunde ringa in... hehe mest var det såklart män som beklagade sig över vad som fick åka till tippen eller förrådet!
men eran svarta ljusstake gör sig fin där på bordet! Ja lika bra att starta så kan du njuta när du kommer hem efter en säkerligen trevlig kryssning!
Ha en fin tisdag!
Kram Sandra

pss... tummen upp för ig tävlingen ;-)

Unknown sa...

Javisstja, höll på att glömma den, adventsstaken.
Din blev ju jättefin!
Eftersom jag gör egna ljus så får det bli blockljus i vår tror jag.
Må så gott
//bara anna
annacecar.blogspot.com

anettan sa...

Fint med stjärna och kottar gillar jag. Kram Anette

Unknown sa...

Ser jättemysigt ut. Ha en bra kväll! Kram Stina
frokenisoder.blogspot.com

Lantligt i smultronbacken sa...

Här har det pyntats idag med, känns som att jag är sist i bloggvärlden men först på gatan;)
Såg de fina kulorna idag jag med, men det blev inga, känns som jag har massor över redan:))

Shit, adventsljusstake har jag helt glömt bort i år. Vette sjutton om jag inte skippar den i år. Hmm, får suga på den karamellen några dagar till:)

Kram Teres

Frederica sa...

Åh superfin!
Silver och natur ihop är precis i min smak :)

Ser fram emot mer pynt hos dej, du har så bra smak :)

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails