Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 7 november 2013

Höstfix

Hej i lördags va vi ute i trädgården och fixade inför vintern. Löv ligger nu i rabatten
som ett gosigt täcke för växterna. På altan är allt ihopställt, tomt blev de. Solen sken så
fint som bara höstsolen kan. När jag kikade i pallkragarna så såg jag att de finns
jordgubbar och flera blommor! Men jisses i november.

Jaja nu är de klart där och frosten kan komma. Har börjat fundera på advent och allt
roligt pyssel. Ja snart börjar jag nog med sånt :)

Kram Camilla 





2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Haha, ja jösses med dessa jordgubbar. Mina skjuter iväg skott för fullt dom och ser ut att trivas än.
Det blir ju så tomt ute när man gör vinter. Jag längtar tills man får ta fram lastpallarna och göra uteplatsen i köksträdgården i vår. Så underbart.

Kram Teres

Frederica sa...

Jag visste det! Det går att slänga löv i rabatterna inför vintern.
Diskuterade det med en vän för nån dag sen, och vi kunde inte komma på om det var bra eller dåligt för växterna :P

Ja nu är det pyssel, pynt och baktider :)
Såg du de fina granarna som Catta gjort? Dom SKA jag härma ;)

Kram kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails