Live every moment, laugh every day, love beyond words

torsdag 5 december 2013

Växtstöd

Hej mina två amaryllis har växt i höjd nu, den vita ska snart slå ut.
Lite växtstöd behövdes. Till den vita på bordet har jag en med små pärlor
på, köpt på Ica Maxi. Till den röda tog jag en pinne och band ett band runt bara.
 


 
Ledig dag, grått ute och jag tror allt vi ska pyssla lite efter lunch.
Ja och så ska vi slå in julklappar. Jag är klar med alla, så skönt.
Lite senare väntar hörselprov för Nova och så ska vi på kalas, kusin som fyllt 5 år.
 
Vad hittar ni på?
 

1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt att vara klar med alla julisarna. Det brukar jag vara i augusti men i år blev allt om bakfoten. Nu är det snart klart iaf.

De har verkligen förmåga att sticka iväg amaryllisarna. Men för något år sedan slipper jag att stötta dem, kom på att om man snurrar krukan ett halvt varv varannan dag ungefär så håller de sig raka. De drar ju sig mot ljus och värme. Nu blir de alltid raka.

Snart väntar julbord för oss, vi har tagit helg nu då maken gick av jouren imorse. Enda gången det snöar och har inte har jour. Då välkomnar jag dessa flingor.

Kram Teres

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails